FaceUp Technology stojící za aplikací NNTB se loni rozšířila na všechny světadíly a vyrostla o 273 %




První opravdu globální impact startup z Česka FaceUp Technology má za sebou svůj nejúspěšnější rok. Plánovaný obrat z opakovaných výnosů 22 milionů korun za loňský rok se jim podařilo překročit téměř o čtvrtinu. Firma se naplno pustila do mezinárodní expanze a mezi její klienty se aktuálně řadí už více než 1000 firem z 55 států. Otevřenou kulturu tak pomáhají budovat například ve 120 společnostech v USA, nebo v Ugandě, Mexiku či Dubaji.

Původní neziskovou verzi NNTB, zaměřenou na boj proti šikaně na školách, spustili v roce 2017 tři spolužáci, Jan Sláma, David Špunar a Pavel Ihm. Koncem roku 2020 se pak s podobným komerčním projektem pustili také do firemního prostředí a svou misi pomáhat odhalovat nepravosti uskutečňují i tam. „Naším cílem je umožnit lidem se jednoduše a bezpečně ozvat, pokud jsou svědky nebo dokonce oběťmi čehokoliv, o čem není snadné mluvit osobně,” vysvětluje Jan Sláma, CEO a jeden ze zakladatelů.

V České republice si FaceUp Technology se svou aplikací NNTB, což je zkráceně Nenech to být, drží už několik let pozici jedničky v oblasti whistleblowingového softwaru. Na českém trhu firma meziročně vyrostla o 300 %, celkový globální růst je pak 273 %.

„Nové zákazníky jsme získali na všech kontinentech, největší úspěch jsme zaznamenali v USA, kde jsme vyrostli o 381 %,” uvádí David Špunar, COO a spoluzakladatel FaceUp Technology. „Poslední světadíl, který nám chyběl, byla Jižní Amerika. Dnes tam máme klienty v Brazílii, Chile a Ekvádoru. S jejich získáním nám pomohly pozitivní reference od řady klientů v Mexiku,” vysvětluje Jan Sláma a pokračuje: „Díky vydařené expanzi jsme se tak stali prvním opravdu globálním impact startupem z ČR.”

Cílem FaceUp Technology v roce 2023 bylo dosáhnout ARR 1 milionů dolarů. To se podařilo už během září a celkem rok zakončili s ARR 28 milionů korun. Na příští rok plánují další růst primárně ve Spojených státech. Své aktivity ale rozvíjí i na Blízkém východě a v jihovýchodní Africe, kde koncem loňského roku otevřeli kancelář.

„Letos plánujeme investovat hlavně do produktu, který bychom chtěli několikanásobně rozšířit, a stát se tak prvním řešením na globálním trhu, které neslouží jen k oznamování nekalostí, ale celkově k utváření kultury, ve které se lidé nebojí kdykoliv ozvat,” uvádí Pavel Ihm, CTO a spoluzakladatel společnosti. „Skrze naši aplikaci přichází měsíčně přibližně 500 oznámení z celého světa. Jsme rádi, že můžeme pomáhat v boji proti šikaně a dalším nepravostem, ať už se dějí kdekoliv,” zakončuje Jan Sláma.