Tým Czech Samurais testoval v Milovicích a zapojil i fanoušky




Město Milovice, které najdete v srdci Česka, se stalo místem velkého testování a bylo se na co dívat, co posuzovat. Tým Czech Samurais, který se chystá na svou třetí účast v řadě za sebou na Rallye Dakar, zapojil do testování i přítomné fanoušky. Ti měli jedinečnou příležitost být na Offroad dráze s rallye závodníky. 

Fanoušci měli možnost vidět tým v akci, jak se připravuje na náročné podmínky Dakaru. Měli možnost sledovat jezdce, navigátory a mechaniky, jak se přizpůsobují terénu, jak se snaží dosáhnout co nejlepších výsledků. "Tuhle myšlenku jsem v hlavě nosil už delší dobu a jsem rád, že se nám společné testování podařilo realizovat. Chtěli jsem fanouškům nabídnout možnost nejen svezení v Toyotě Land Cruiser 90, které bylo vrcholem, ale celkový zážitek z toho, být alespoň několik hodin součástí našeho týmu a všeho kolem," dodává pilot Toyoty Land Cruiser 90 Ondřej Martinec.

Tým Czech Samurais fanoušky překvapil, jedinečnou možností ochutnat autentickou atmosféru rallye se vším všudy. Měli možnost vidět celé zázemí týmu, mohli prozkoumat technickou část, vyzpovídat mechaniky, svézt se v Dakarském speciálu, ale hlavně se víc dozvědět o projektu Mechanik Academy. Talentovaný mechanik projektu Mechanik Academy Jan Pavlík měl v Milovicích možnost vůbec poprvé spolupracovat s kompletním týmem Czech Samurais. Během této zkušenosti se setkal s Filipem Bajorou, mechanikem, který byl součástí týmu na Dakaru v minulé sezoně. Oba mechanici ochotně odpovídali na dotazy a sdíleli své zkušenosti s fanoušky.

Jan a Filip jsou příkladem toho, jak vášeň, odhodlání a tvrdá práce mohou vést k úspěchu. Jsou inspirací pro mladé mechaniky, kteří sní o účasti na Dakaru. Jejich příběh je připomínkou toho, že s nasazením a oddaností je možné dosáhnout svých snů. Fanoušky však nejvíce zajímal závodní speciál Toyota Land Cruiser 90, který prošel značnými změnami jak na dizajnu, který jen tak mimochodem tým zveřejnil vůbec poprvé v Milovicích. Ale hlavně zásadní změny na motoru, podvozku a vnitřním rozložení auta.

Příprava závodního speciálu před stěžejním závodem Rallye Dakar byla náročným a dlouhodobým procesem, který trval celý rok. Naším cílem bylo vytvořit vozidlo, které by bylo schopné čelit extrémním podmínkám a překonat náročnou trať tohoto prestižního závodu. Jedním z hlavních aspektů, na kterých jsme pracovali, byl podvozek. Dalším důležitým prvkem, na kterém jsme zapracovali, byla motorová část. Chtěli jsme dosáhnout maximálního výkonu a spolehlivosti, proto jsme provedli důkladnou revizi a úpravy. Vylepšili jsme sací a výfukový systém, optimalizovali jsme palivový systém a provedli další úpravy, které nám umožnily dosáhnout vyššího výkonu a zároveň minimalizovat riziko poruchy. Celý proces vývoje byl náročný a vyžadoval spoustu práce a úsilí. Které jsme dosáhli společně ve spolupráci se SŠTŘ Nový Bydžov a Mechanic Academy," rozpovídal se o úpravách Jiří Vorlíček alias Vorel, mechanik týmu Czech Samurais

Kromě technické části a hlavního hřebu dne jízd v rallye speciálu Toyota Land Cruiser 90, fanoušci mohli ochutnat něco málo z kuchyně, kterou připravila "Jídelna Ocelářská" a Triton s.r.o." přímo v srdci dění celé akce. Sobotním odpolednem však testování nekončilo, fanoušci zasedli do křesílek a vychutnávali si večerní projekci promítanou pod hvězdami. A tím, byl ukončen rallye víkend kde tým společně s fanoušky uzavřel přípravu na Dakar 2024.

Máme vážně radost z toho, kolik zájemců o svezení se nám přihlásilo. Během celého víkendu se u nás protočilo víc jak 100 fanoušků, zažili s námi šrumec okolo závodního modu, společně jsme poobědvali, i si užili večerní opékání při podkresbu Dakarských videí promítaných po celý večer," usmívá se navigátorka Ollie Roučková a tím se loučí z testování, které bylo kapacitně omezeno, ale i tak se během testování prostřídalo víc jak 100 fanoušků.

Fotogalerie